استاد مشاور و استعدادهای درخشان

استاد مشاور

- استعدادهای درخشان :

                              سخنی کوتاه 


                        
شرایط عضویت دفتر استعدادهای درخشان

                        تسهیلات آموزشی ، پژوهشی و رفاهی ویژه

                        اهداف کلی | اهداف جزیی



استاد مشاور :
 

ستاد مركزي استاد مشاور دانشگاه علوم پزشكي شيراز، قصد دارد در اين ويژه نامه، اساتيد را در راستاي هدايت هدفمند امور تحصيلي دانشجويان جهت رشد و شكوفايي هر چه بيشتر آنان با اهداف،  وظايف و ساختار اجرايي طرح استاد مشاور آشنا كند تا هر چه بهتر در جهت پيشگيري از افت تحصيلي،‌فراهم كردن زمينه هاي ارتقاي علمي و رفع مشكلات آموزشي، پژوهشي، فردي، اجتماعي، عاطفي و رفاهي دانشجويان به مشاوره بپردازند.

اهداف طرح استاد مشاور

-
هدايت و نظارت مستمر بر روند تحصيلي دانشجويان
- شناسايي زمينه هاي آسيب پذيري و عوامل غير آموزشي موثر بر وضعيت آموزشي دانشجويان و تلاش در جهت رفع آن ها
- آشنا نمودن دانشجويان با شهر محل تحصيل، واحد هاي مختلف دانشگاه، مقررات و فرآيندهاي آموزشي و پژوهشي
- شناسايي و حمايت از استعدادهاي درخشان و هدايت دانشجويان برتر.


روند كار مشاوره دانشجو از بدو ورود (دانلود)

 

استعدادهای درخشان :


-
سخنی کوتاه :

در عصرحاضر ارزش جوامع تنها به داشته هاي تاريخي و مادي آن نمي باشد بلكه به اداره استعدادها و عملكردهاي درخشان شاخه اي از معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشكي شيراز مي باشد كه براي اولين بار در سال 1381 تأسيس گرديد     
انسانهاي متفكر، نوآور و خلاق وابسته است كه با توليد علم، سرآمدي و كارآمدي ملي خويش را به جهان وجهانيان عرضه مي نمايند. موتور محركه جوامع پرشتاب، نخبگان و انسانهاي باهوش هستند و ارزش افزوده ملی این ملل به ظهور پدیده های انسانی نادر و خارق العاده ای است که با تراوشات ذهنی ، جامعه خویش را به خودباوری، استقلال و توسعه پایدار سوق می دهند. دفاتر و هسته های استعدادهای درخشان جای پایی برای حضور و سکویی برای جهش انسان هایی است که می خواهند توانایی خود را عرضه نمایند، برای انان که می خواهند نشان دهند که ما می توانیم
.
این اداره هدف اختصاصی خود را معطوف به پرورش نوآوری، اختراعات، خلاقیت و کارآفرینی در گستره علوم پزشکی نموده است .

 هدف کلی این دفتر فراخوان و جذب جوانان پر توان و نخبه می باشد تا با فراهم نمودن فرصت های لازم، حداکثر رشد شناختی و خودباوری را در این عزیزان بوجود آورده واز طرف دیگر با هدف افزایش تولید دانش با برگزاری برنامه های آموزشی تمایز یافته، تشویق، انتشار کتب و نشریات مرتبط با سطوح بالای اندیشه دانش و مهارتهای لازم را برای تصمیم گیری و سیاستگذاری در سطوح مختلف نظام سلامت را به دست آورند

شرایط عضویت دفتر استعدادهای درخشان

1- برگزیدگان آزمون سراسری گروه علوم تجربی باکسب رتبه کشوری مساوی وکمتراز 500 بامعرفی سازمان سنجش آموزش کشور .

 2- دارندگان مدال طلا،نقره وبرنز کشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی

3- رتبه های اول انفرادی المپیادعلمی دانشجویان علوم پزشکی با معرفی دبیرخانه المپیاد علمی وزارت

4- دارندگان مدال طلا از المپیادهای بین المللی دانشجویی در زمینه علوم پزشکی با تایید وزارت

5- برگزیدگان رتبه اول تا سوم نهایی جشنواره رازی و خوارزمی وجوان خوارزمی وسایر جشنواره های مورد تایید وزارت

6- مالکان ابداع و اختراع ثبت شده در زمینه علوم پزشکی

7- دانشجویان نمونه کشوری

8- 5/2 درصد پذیرفته شدگان برتر کشوری در هر یک از آزمونهای متمرکز جامع علوم پایه و پیش کارورزی و پذیرش دستیار پزشکی

9- رتبه های برتر پذیرفته شدگان آزمون های ورودی دوره های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و phD

10- یک درصددانشجویان برتر هر رشته با ورودی مشترک درهر دانشگاه در پایان هرسال حداقل یک دانشجو به شرط کسب حداقل معدل 5/18. دوره کاردانی،حداقل 18 دوره کارشناسی و مقاطع بالاتر   17

11- دانشجویان پژوهشگر برجسته به تایید شورای پژوهشی دانشگاه و براساس دستورالعمل معاونت تحقیقات و فناوری وزارت


تسهیلات آموزشی ، پژوهشی و رفاهی ویژه :

1-دانشجويا ن استعداهاي درخشان مجازند فقط يک نوبت قبل از خدمت سربازي و طرح نيروي انساني در آزمون مقطع بالاتر شرکت کنند

2-حداکثر 10 درصد ظرفيت پذيرش مازاد درهررشته به دانشجويان استعداددرخشان تعلق ميگيرد جهت استفاده از اين سهميه شرکت در آزمون و کسب حداقل 90 درصد نمره اي که
آخرين نفر گزينش آزاد رشته /محل مربوطه به دست آورده لازم ميباشد

3-دانشجويا ن مشمول اين آيين نامه ميتوانند طرح نيروي انساني خودرا در سازمانها و مراکز آموزشي ،پژوهشي درماني ويا مديريتي مرتبط با علوم پزشکي بگذرانند مشروط براينکه سازمانهاي فوق به خدمات          آنان نياز داشته باشند

4-دانشجويان استعداددرخشان دوره دکتراي حرفه اي مجازند در صورت داشتن حداقل معدل17 در دو نيمسال تحصيلي و تاييد استاد مشاوربطورهمزمان در يکي از رشته هاي کارشناسي
يا
MPH دانشگاههاي کشور در همان شهرمحل تحصيل رشته اول به ادامه تحصيل پردازند

5-به منظور هدايت فعاليتهاي آموزشي پژوهشي اين دانشجويان يکي از اعضاي هيات علمي ترجيحا داراي مرتبه استادياري به بالارا به عنوان استاد مشاور دانشجو تعيين مينمايند

6-دانشجو ميتواند به پيشنهاد دفتر و تاييد معاونت آموزشي دانشکده دروس عمومي را بطور غير حضوري بگذراند.اين دروس جزءحدنصاب واحدهاي درسي در آن نيمسال منظور نمي گردد

7-دانشجو ميتواند درهر نيمسال تحصيلي به پيشنهاد استادمشاورو تاييد معاونت آموزشي دانشکده مربوطه تا 27 واحد درسي را بگذراند

8-دانشگاه ميتواند به منظور آموزش مباحث جديد به دانشجويان استعداددرخشان کلاسهاي ويژه اي تشکيل دهد

9-دانشگاه موظف است کلاسهاي ويژه آموزش زبان ،مهارتهاي رايانه،مديريت،روش تحقيق و ساير موارد مشابه براساس نيازسنجي دانشجويان استعداد درخشان با تخفيف ويژه ارايه دهد

10-دانشگاه ميتواند امکانات لازم را براي شرکت دانشجويان استعداد درخشان درکنفرانسهاي علمي وکارگاههاي داخل و خارج کشور فراهم نمايد

11- دانشگاه موظف به پرداخت کمک هزينه هاي لازم جهت تحقيق در زمينه موضوع و تهيه پايان نامه هاي تحقيقاتي برحسب مورد و شرايط هردانشگاه اقدام نمايد

12-دانشگاه موظف است اقدامات لازم جهت اعطاي وام و کمک هزينه تحصيلي، خوابگاه،بن خريد کتاب و تسهيلات استفاده از کتابخانه ها،آزمايشگاه ها،رايانه واينترنت و امکانات زيارتي،تفريحي،ورزشي     براي دانشجويان استعداد درخشان به عمل آورد

اهداف کلی :

1- شناسایی،جذب، پرورش ،هدایت و حمایت از دانشجویان با عملکرد های عالی واستعدادهای درخشان دانشکده.

2-ایجاد هماهنگی میان دانشکده و دفتر عملکردها و استعدادهای درخشان دانشگاه

3-پیگیری کمک به فراهم نمودن تسهیلات و امکانات لازم جهت دانشجویان عضودفتر


 
اهداف جزیی :

  1- تلاش درجهت ارتقاء فردی

            الف:فراهم کردن زمینه در جهت اخذ مدرک زبان و تافل

            ب: فراهم کردن زمینه درجهت مدارک قهرمانی ورزشی- مدارک هنری مثل بازی در تئاتر و مدرک موسیقی

            ج:فراهم کردن زمینه در جهت گذراندن 20 واحد درسی اختیاری در یکی از رشته های مدیریت اقتصاد جامعه شناسی ،روانشناسی ،فلسفه و ادبیات، شیمی ،فیزیک ،   ریاضی، زیست شناسی ،کامپیوتر

            د: گذراندن دوره کوتاه مدت در 3 مرکز از کل مراکز تحقیقاتی دانشگاه

            ه: فراهم کردن زمینه شرکت در 5 کارگاه تحقیقاتی

         و:فراهم کردن زمینه جهت کارگاههای لازم(کارگاه شوق و انگیزش ( بااستعدادها چگونه میتوانند به جامعه خود کمک کنند ) منطق اکتشافات علمی – منطق اختراعات – پژوهشگران
موفق چگونه کار میکنند ؟-کار با حیوانات آزمایشگاهی

         ز:فراهم کردن زمینه کارگاههای اختیاری
           ( کارگاههایی با موضوعات دلخواه اکثریت –کارگاه روش تحقیق و پروپزال نویسی- کارگاه مقاله نویسی-کارگاه مشکلات بهداشتی کشور- روش تحقیق درمورد مشکلات بهداشتی-
برگزاری   یک کارگاه براساس سلیقه و علاقه و تسلط-ارائه یک پروپزال تحقیقاتی مشترک بین علوم پزشکی و رشته دلخواه بعداز گذراندن 20 واحد اختیاری و اجرای آن ( تمام پروپزالهادارای این
شرایط باشند:
                                 1- کاربردی باشند.       2- اثرگذار اجتماعی باشند.      3 – ثروت آفرین یا نگهدارنده ثروت موجود باشند) )


   2- تلاش در جهت ارتقاء اجتماعی و جامعه نگر

       الف: درک یک مشکل در سیستم بهداشت و درمان و ارایه راه حل به شکل پروپزال تحقیقاتی و اجرای آن

       ب: درک یک مشکل در سیستم معماری شهری و ارایه راه حل به شکل پروپزال تحقیقاتی

       ج: درک یک مشکل فرهنگی و ارایه راه حل به شکل پروپزال تحقیقاتی و اجرای آن

       د:درک یک مشکل زیست محیطی وارایه راه حل به شکل پروپزال تحقیقاتی و اجرای آن

      ه: شرکت در امورخیریه مرتبط با طب مثل تاسیس مرکز واکسن سازی و ...

      و: آموزش به سایر دانشجویان به شکل عملی یا تئوری براساس نظر گروه های آموزشی

 

 

 

 

 
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شیراز می باشد. 1394