دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
برگزاری ویژه برنامه استقبال از دانشجویان پزشکی نو ورود بهمن ۱۴۰۴ در دانشکده پزشکی
به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ویژه برنامه خوشآمدگویی به دانشجویان پزشکی نوورود بهمنماه ۱۴۰۴، با حضور رئیس دانشگاه و جمعی از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در فضایی صمیمی برگزار گردید.

دکتر حسین افراخته، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده پزشکی، با اشاره به جزئیات این رویداد گفت: این برنامه برای آشنایی دانشجویان جدید با فضای علمی و فرهنگی دانشگاه و ایجاد ارتباط مستقیم و آشنایی میان دانشجویان و مسئولین دانشکاه علوم پزشکی شیراز و همچنین دانشکده پزشکی برگزار شد.
او افزود: مراسم از شامگاه گذشته در سالن مطهری دانشکده پزشکی آغاز گردید. در ابتدا، دانشجویان نوورود به تماشای یک فیلم سینمایی نشستند که با استقبال پرشور آنها همراه شد. این بخش از برنامه بهمنظور فراهمسازی فضایی دلنشین و غیررسمی برای آشنایی اولیه دانشجویان با یکدیگر تدارک دیده شده بود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده پزشکی ادامه داد: پس از پایان فیلم، دانشجویان به باغ یاس دانشگاه منتقل شدند، جایی که فضای سرسبز و آرام آن، بستر مناسبی برای برگزاری بخش اصلی برنامه فراهم کرد.
دکتر افراخته تصریح کرد: در این مرحله، دکتر سید بصیر هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، به همراه جمعی از اعضای هیأت رئیسه دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر شدند. نقطه عطف این بخش، گفتگوی صمیمی و بیواسطه رئیس دانشگاه با دانشجویان بود.
او در تشریح این بخش گفت: دکتر هاشمی با رویکردی صمیمانه، خاطرات شیرین دوران تحصیل خود در رشته پزشکی را برای دانشجویان بازگو کرد و از سختیها، شیرینیها و لحظات بهیادماندنی آن سالها گفتند. او همچنین به تشریح دستاوردهای مهم علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سالهای اخیر پرداخت و پیشرفتهای چشمگیر این مرکز علمی را در عرصههای مختلف پزشکی، برای دانشجویان تبیین نمود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده پزشکی خاطرنشان کرد: در ادامه، رئیس دانشگاه توصیههای ارزشمندی خطاب به دانشجویان پزشکی نوورود ارائه داد و بر اهمیت تلاش مستمر، اخلاق حرفهای، و نگاه انسانی در مسیر طبابت تأکید کردند.
دکتر افراخته افزود: پس از سخنرانی رئیس دانشگاه، دانشجویان به بیان دغدغهها و پرسشهای خود پرداختند و سؤالات خود را درباره مسیر تحصیلی پیش رو، چالشهای دوران پزشکی، فرصتهای تحقیقاتی و چشمانداز شغلی آینده مطرح کردند. دکتر هاشمی نیز به تمامی پرسشها پاسخ گفت و با ارائه راهنماییهای مؤثر، مسیر و چشمانداز آینده دانشجویان را تشریح نمود.
او در ادامه به بخش ویژه دیگری از برنامه اشاره کرد و گفت: یکی از بخشهای ویژه این مراسم، زمانی بود که هر یک از اساتید برجسته حاضر در برنامه، بهطور جداگانه با گروههایی از دانشجویان به گفتگوی چهرهبهچهره پرداختند. در این جلسات صمیمی، اساتید از تجربیات علمی و حرفهای خود گفتند، دانشجویان را با مسیرهای مختلف تخصصی آشنا کردند و به سؤالات فردی آنها در فضایی دوستانه پاسخ دادند. این تعامل نزدیک، فرصت مغتنمی برای دانشجویان نوورود بود تا از نزدیک با فضای آکادمیک و اساتید برجسته دانشکده آشنا شوند و راهنماییهای لازم برای شروع مسیر تحصیلی خود را دریافت کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده پزشکی اضافه کرد: دکتر محمدهادی ایمانیه، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم حضور یافت و با دانشجویان به گفتگو پرداخت. در پایان این ویژه برنامه، از دانشجویان نوورود با پذیرایی شام پذیرایی شدند و این رویداد فرهنگی در فضایی سرشار از انرژی مثبت و امید به آینده به کار خود پایان داد.
پایان خبر
نظر دهید